İnternet sitemizde çerez kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi için KVKK inceleyiniz. Devam etmeniz halinde çerez kullanımına izin verdiğinizi kabul edeceğiz.

Osteoporozdan korunma

Detail about our service
Turan&Turan > Osteoporozdan korunma

Osteoporozdan korunma

tt

Doruk kemik kitlesinin en yüksek düzeyde tutulması çok önemlidir. Bunun için anne karnından başlayıp genç erişkin dönemine kadar olan sürede, kemik gelişmesinin en yüksek düzeyde tutulması gerekmektedir. Bu dönemde kalsiyum ve D vitamininden zengin beslenme, bol egzersizli-hareketli bir yaşam biçimi doruk kemik kitlesini yükseltecektir. Osteoporoz için risk grubunda olan kişilerin yeterli kalsiyum ve D vitamini alması, kemik sağlığını olumsuz yönde etkileyebilecek gıda, alışkanlık ve ilaçlardan uzak durması ve düzenli egzersiz yapmaları önemlidir.

Sigaranın bırakılması: Sigara içimi kemik kaybını hızlandırıcı bir etki gösterir. Bu nedenle sigaranın bırakılması çok önemlidir.

Alkol alımının sınırlanması: Günlük alkol alımının günde 3 birim (1 birim= 8 gr alkol) veya daha fazla olması kemik sağlığını olumsuz etkilemektedir. Aynı zamanda düşme ve kırık riskini arttırmaktadır.

Düşme riskinin azaltılması: Ev düşme riskinin azaltılması ve ortamının güvenli hale getirilmesi önemlidir. Bunun için banyoda duvara tutunma kollarının takılması, halıların kaldırılması veya kaymayacak şekilde sabitlenmesi, evde basamak veya eşik olmaması, ortamın yeterli derecede aydınlatılması, zeminde kablo vb. ayağa takılabilecek şeylerin kaldırılması gibi önlemler alınmalıdır.

Osteoporozdan korunmak için öneriler

tt
  • Yeterli kalsiyum ve D vitamini içeren dengeli bir beslenme şeklini seçin
  • Sigara içmekten kaçının ve alkolü günde 2 içecekle sınırlayın.
  • D vitamini kaynakları, doğada yakalanmış uskumru, somon ve ton balığı gibi yağlı balıklardır.
  • Cildinizin güneş ışığına tepki olarak D vitamini yapabilmesi için dışarı çıkıp cildinizi güneş ile buluşturun
  • Düzenli egzersiz yapın ve yürüyüşler yapın.
  • Ağırlık kaldırma, kas güçlendirme ve denge egzersizleri, yürüme, koşma, dans etme ile kemiklerinizin gücünü koruyun
  • Bol meyve ve sebze yemek, güneşe çıkmak ve spor yapmak veya tempolu bir yürüyüş yapmak sağlıklı bir yaşam tarzının anahtarıdır.